woensdag 30 november 2011

Gedichten met een hart

Van een enthousiastelinge die niet te stoppen is ... bedankt, Halima - keep it coming!


IK DROOM


Ik droom,

een wereld zonder oorlog
haat, jaloezie en bedrog

Ik droom,

een wereld iedereen gelijk
arm rijk of lid van het koninkrijk

Ik droom,

een wereld zonder honger pijn of leed
iedereen lief en niemand wreed

Ik droom,

een wereld vol liefde geluk en zaligheid
geen gevangenschap maar volledige vrijheid

Ik droom,

een wereld zo mooi en vroom
maar mijn droom, is slechts een droom



VRIJHEID


Vrijheid, een begrip
door niemand berispt
geen beperkingen opgelegd
grenzen worden verlegd

Vrijheid, een  eigen mening
geen verzwakking, een versterking
van het hart en geest
voor niemand gevreesd 

Vrijheid, een bevrijding
een eigen richting, een eigen bezinning

Vrijheid, een intens gevoel
verlicht, opgelucht
door niemand onderdrukt

Vrijheid,  zo één die je ervaart
wanneer je je voor een ander openbaart

1 opmerking:

  1. let's dance together,
    no need to mourn
    to die instead of living
    while joy is all around us
    so free, abundant, pure
    why look the other way?

    BeantwoordenVerwijderen